تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

برگزاری ویژه‌برنامه حجاب و عفاف توسط امور فرهنگی نفت و گاز گچساران+تصاویر

برگزاری ویژه‌برنامه حجاب و عفاف توسط امور فرهنگی نفت و گاز گچساران+تصاویر

به گزارش خبر بیست، عصر روز گذشته و به همت امور فرهنگی و هنری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و همکاری کانون عترت و قرآن مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در سالن اجتماعات آزادی این شرکت برگزار شد. حضور با باشکوه شرکت‌کنندگان کلاس‌های تابستانی امور فرهنگی و هنری نفت گچساران

به گزارش خبر بیست، عصر روز گذشته و به همت امور فرهنگی و هنری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و همکاری کانون عترت و قرآن مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در سالن اجتماعات آزادی این شرکت برگزار شد.


حضور با باشکوه شرکت‌کنندگان کلاس‌های تابستانی امور فرهنگی و هنری نفت گچساران در این برنامه، تصویری زیبا از فرهنگ ناب حجاب و عفاف خلق کرده بود.
در این مراسم که قبل از نمایش فیلم برای کودکان و نوجوانان دختر کلاس‌های تابستانی برگزار شد، بانوان اجرای این برنامه با روی باز و اخلاق حسنه پذیرای دختران نوجوان بوده و با اهدا بسته‌های فرهنگی ویژه حجاب همچنین اهدا روسری‌ فضایی شاد و معنوی ایجاد کردند.

اجرای سرود، قصه‌گویی و اهدای بسته و هدیه فرهنگی توسط صادق مقیمی، سرپرست امور فرهنگی و هنری نفت و گاز گچساران به تعدادی از دختران نوجوان از دیگر بخش‌های این برنامه فرهنگی مذهبی بود.

برای تهیه گزارش از حال و هوای این برنامه فرهنگی به میان مردم رفتیم، تا دیدگاه‌هایشان را در این خصوص جویا شویم.

نسرین دختر نوجوانی که نخستین داوطلب دریافت روسری و بسته فرهنگی بود، در پاسخ به سوال ما وقتی از او پرسیدیم چه حس و حالی دارد، گفت: امروز روزی غافلگیر‌کننده بود و من به قصد تماشای فیلم به این محل آمده بودم اما وقتی برخورد مهربانانه بانیان این برنامه را دیدم، راغب شدم روسری بپوشم.
این نوجوان ادامه داد: راستش کمی نگران بودم که با پوشیدن روسری چه تغییری می‌کنم اما وقتی خود را در آینه نگاه کردم و لبخند رضایت همراهانم را دیدم تصمیم گرفتم، این حس را همیشه تجربه کنم.
مونا دختر نوجوان دیگری که روسری فیروزه‌ای را برای پوشش انتخاب کرده بود، با حجب و حیا و خجالت دخترانه به ما گفت: همیشه از اجرای این برنامه‌ها که از رسانه‌ها دیده بودم، لذت می‌بردم و منتظر بودم روزی اینگونه برنامه‌ها در گچساران اجرا شود و امروز خوشحالم هدیه‌ای را به سر کردم که یادگار حضرت فاطمه(س) به زنان و دختران است.
خانم موسوی که پسر خردسالش را درآغوش گرفته بود و از پوشیدن روسری دختر نوجوانش فیلم می‌گرفت، به ما وقتی از او پرسیدیم نظرتان در خصوص اجرای این برنامه‌ فرهنگی چیست، گفت: یکی از نقاط ضعف و عیب‌های حوزه فرهنگ در کشور ما برگزاری ایده‌های ناب و تاثیرگذار فرهنگی فقط در مناسبت‌ها است.
وی افزود: ایده‌های ناب و تاثیرگذار در هر حوزه‌ای نباید محدودیت زمانی داشته باشد و فقط در مناسبت‌ها برگزار شود، بلکه باید بنا به نیاز جامعه طراحی و اجرا شود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از امور فرهنگی و هنری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: این برنامه روز زیبا و خاطره‌انگیزی را برای دختر من رقم زد و امیدوارم این حرکت پایه‌گذار فرهنگ مقدس حجاب برای فرزندم و باعث تاثیرات مثبت اجتماعی و اخلاقی در زندگی و آینده وی باشد.

این خانم که خود را از خانواده نفت و گاز گچساران عنوان کرد، ادامه داد: انصافا برنامه‌های فرهنگی امور فرهنگی و هنری نفت گچساران متنوع و تاثیرگذار بوده و از برنامه‌ریزان و کارشناسان این اداره کمال تشکر و قدردانی را داریم.

خانم گشتاسبی از بانوان اهداکننده روسری و بسته فرهنگی گفت: حجاب و عفاف یادگار انسان‌ساز فاطمه زهرا(ص) به زنان و دختران عالم به ویژه مسلمانان است‌
وی افزود: فرهنگ‌ حجاب و عفاف باید از دوران کودکی و شکل‌گیری شخصیت کودکان در آنها نهادینه شود و این امر در دورانی که هجمه‌های سنگینی علیه حجاب و عفاف ایجاد شده، تلاش جدی و دلسوزانه‌ مسئولان را می‌طلبد.

وی که از فعالان عرصه فرهنگی و مذهبی گچساران است، خاطرنشان کرد: اگرچه امروز امواج رسانه‌های ضدمذهبی‌ها از کانال‌های مختلف از جمله ماهواره و فضای مجازی شرایط سرسام‌آور و گمراه‌کننده‌ای برای نوجوانان ایجاد کرده امل کار فرهنگی قوی و پایه می‌تواند بخش زیادی از این حملات را خنثی کند.
ابوالحسن غلامی، مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اقدامات فرهنگی و اجتماعی را گامی موثر در راه اعتلای فرهنگ در حوزه‌‌های مختلف دانست و گفت: حجاب علاوه بر سفارش دینی از طرف ائمه معصوم، یک فرهنگ است، فرهنگی که برای زن امنیت و آرامش به همراه دارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در نفت گچساران افزود؛ نفت و گاز گچساران از دیرباز بانی خدمات ماندگارو موثر فرهنگی هنری بوده که اوج آن را در علمداری‌ پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌توان دید و اکنون هم خود را متعهد به این اصل مهم و بنیادین می‌داند.

این مدیر نفتی در گچساران تصریح کرد: امور فرهنگی و هنری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به عنوان یک طراح مرکزی برنامه‌های فرهنگی و هنری در نفت، ایده‌ها و برنامه‌های تاثیرگذاری در حوزه تبیین فرهنگ اسلامی برای خانواده‌های نفت و فرزندان آنها دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: البته در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز گچساران برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری جشن‌های ویژه اعیاد برای عموم برگزار کرده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

گزارش از معصومه بوستانی


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.