تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

معصومه بوستانی

چتر گسترده بیمه سلامت در گچساران/ ارائه خدمات رایگان به دهک‌های اول تا پنجم حوزه سلامت

چتر گسترده بیمه سلامت در گچساران/ ارائه خدمات رایگان به دهک‌های اول تا پنجم حوزه سلامت
مدیر بیمه سلامت گچساران از گسترش چتر بیمه برای اقشار مختلف و ارائه خدمات رایگان به دهک‌های اول تا پنجم حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر بیست، به مناسبت هفته بیمه سلامت دکتر حمید ارشادی بخشی از گزارش عملکرد این اداره را تشریح کرد.

مدیر بیمه سلامت گچساران، استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیکی در هر دو شهرستان، شناسایی و انتساب نشان بیش از هفتصد زوج نابارور با حمایت نود درصد هزینه‌ها، افزایش تعداد بیماری های صعب العلاج از پنج بیماری به یکصد و هفت بیماری و شناسایی و انتساب نشان بیش از یازده هزار نفر بیمار صعب العلاج در استان تاکنون با خدمات کاملا رایگان از قبیل انواع سرطان، انواع پیوند، انواع بیماری های قلبی و عروقی و غیره را از جمله این خدمات عنوان کرد.
دکتر ارشادی با اشاره به حمایت کاملا رایگان از بیماران دیابتی و تآیید داروهای آن‌ها به صورت تقریبا رایگان و در بخش بستری رایگان، شناسایی بیش از شش هزار فرد فاقد پوشش درمانی و انجام فرایند پوشش بیمه ای آنها گفت: دهک‌بندی اقشار ضعیف شامل دهک‌های یک تا پنج بوده و خدمات درمانی به صورت کاملا رایگان برای آن‌ها صورت می‌گیرد.
وی حمایت هشتاد درصد هزینه‌های کلیه توانخواهان و معلولان شهرستان‌ها
پرداخت، حمایت کلیه هزینه‌های مراکز درمان اعتیاد، برداشتن سقف خدمات درمانی برای کلیه اقشار ضعیف و کم برخوردار، پرداخت کلیه هزینه های بستری بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیکی از قبیل سونو، آزمایش، اجرای طرح دارویاری و پایین آوردن پرداخت از جیب مردم و نیز پرداخت میلیاردها تومان هزینه‌های بخش خصوصی و کمک هزینه‌های افراد کم درآمد از طریق خسارات متفرقه را ار دیگر خدمات بیمه سلامت برشمرد.

دکتر ارشادی معتقد است یقینا هر چقدر چتر حمایت بیمه گسترده‌تر باشد، به تناسب آن، میزان احساس امنیت و رضایت‌مندی در افراد بیمه شده افزایش می‌یابد.
مدیر بیمه سلامت گچساران با اشاره به تلاش در راستای اخذ مجوز اداره بیمه سلامت شهرستان باشت افزود: پرداخت کامل هزینه های یازده مرکز جامع سلامت روستایی و پایش ماهیانه آنها و اعطای خدمات قابل ارایه به بخش خصوصی جهت تسهیل در دسترسی مردم و اشتغال در دفاتر پیشخوان هر دو شهرستان گامی مهم در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیمه گران بوده است.
دکتر ارشادی یادآور شد: تشکیل مرکز تخصصی دیابت در کلینیک شفا و حمایت کامل از این مرکز و همچنین استقرار خدمت تزریق یتالیا yetalia درون چشمی ناشی از پیری چشم یا ضعف شبکیه، با نود درصد هزینه‌ها در بیمارستان شهید رجایی و پرداخت کلیه هزینه‌های بیماران خاص از دیگر اقدامات بیمه سلامت گچساران است.
وی انعقاد قرارداد با بیمارستان بعثت شرکت نفت در راستای استفاده همه مردم از خدمات این بیمارستان را یادآور شد و تصریح کرد: اجرای طرح حمایت دندانپزشکی با پرداخت کامل هزینه‎های دندانپزشکی تا هفت سالگی به طور کامل و برخی خدمات تا سن چهارده سالگی و اجرای پایلوت طرح بزرگ پزشک خانواده شهری نیز اجرایی شده است.
مدیر بیمه سلامت گچساران خاطرنشان کرد: بر روند خدمات کلیه پزشکان و مؤسسات درمانی نظارت ماهانه صورت می‌گیرد و در جلسات شورای فنی در زمینه تخلفات تصمیم‌گیری می‌شود.
دکتر ارشادی با بیان اینکه جامعه هدف بیمه سلامت، گستره زیادی از جامعه را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: استفاده از منابع و خدمات تأمین اجتماعی با انعقاد قرارداد با اداره بیمه سلامت از جمله کلنیک تأمین اجتماعی جهت استفاده بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت، اجرای طرح انعقاد قراردادهای الکترونیکی و حذف کاغذ، اخذ مصوبه الزام کلیه پزشکان و مؤسسات دولتی و خصوصی به انعقاد قرارداد جهت کاهش فرانشیز و پرداختی مردم در بخش خصوصی در این راستا است.

مدیر ارشد بیمه سلامت گچساران همچنین تأیید روزانه بیش از ۳۶۶ قلم داروی تحریمی و گران‌قیمت و سعی در توزیع عادلانه دارو در شهرستان را یادآور شد و گفت: برای بهبود خدمات‌رسانی آموزش کلیه پزشکان تازه وارد به شهرستان در خصوص دستورالعمل‌ها، اجرای پروتکل‌های نظارتی در خصوص بیمارستان‌های شهرستان و بهینه کردن یا کاهش برخی از تخلفات از قبیل زیرمیزی، عدم ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای دارو و تحهیزات، تحهیز داروخانه‌های بیمارستان‌ها اجرایی شده است.

دکتر ارشادی با بیان اینکه ارائه خدماتی که در حوزه سلامت جامعه باشد، ارزشمند است، از حمایت از زنان باردار با انتساب نشان و پوشش رایگان نوزادان تا پنج سالگی خبر داد.

وی با تأکید بر لزوم رضایت‌مندی مردم از حوزه سلامت اظهار کرد: برنامه‌ریزی طی جلسات متعدد در فرمانداری و شبکه بهداشت برای رفتن به سمت سلامت‌محوری به جای درمان‌محوری، آموزش ماهانه طیف‌های گوناگون حوزه سلامت مانند داروسازان، آزمایشگاه‌ها، پزشکان متخصص، رتبه‌بندی مؤسسات بر اساس شاخص‌های سازمان و ابلاغ به کلیه مراکز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر ارشادی تصریح کرد: تأمین مالی در بخش سلامت، از ارکان این حوزه در ارائه خدمات بوده که بیمه سلامت با محقق کردن آن توانسته رفاه اجتماعی را در این حوزه برای مردم یکسان کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.