تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

مانور دقیقه نودی چهره‌های معروف/ انتخابات مجلس شور می‌گیرد؟/اسامی برخی چهره‌های نام آشنا

مانور دقیقه نودی چهره‌های معروف/ انتخابات مجلس شور می‌گیرد؟/اسامی برخی چهره‌های نام آشنا
درحالی مرحله پیش‌ثبت‌نام در حال به پایان رسیده است که برخی از چهره‌های معروف سیاسی مانند محسن هاشمی، تاجگردون و علی مطهری کاندیدای انتخابات شدند.

به گزارش خبر بیست، مهلت پیش ثبت نام انتخابات مجلس به ایستگاه آخر خود رسیده است و طبق گفته وزیر کشور و مسئولان ستاد انتخابات این فرصت تمدید نمی‌شود. در همین راستا، برخی از چهره‌های معروف سیاسی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند.

یکی از همین چهره‌های سیاسی، علی مطهری است که تجربه دوباره حضور در مجلس را در دوره‌های هشتم، نهم و دهم را در کارنامه خود دارد. مطهری برای انتخابات مجلس یازدهم نیز کاندیدا شد اما نتوانست از گیت شورای نگهبان عبور کند.

همچنین محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق شورای شهر پنجم از دیگر چهره‌هایی است که گفته شده نامزد انتخابات مجلس است که این خبر تکذیب شد. او که تاکنون تجربه حضور در پارلمان را ندارد، در واکنش به احتمال حضورش در انتخابات گفته بود: «پیش ثبت‌نام امری محرمانه است اصل ثبت‌ نام مربوط به ۲۷ مهرماه است اما در مجموع ثبت ‌نام محرمانه است.»

از سوی دیگر، خبرگزاری فارس، در خبری مدعی شده که محمدباقر نوبخت، علی ربیعی و محمود واعظی در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت می‌کنند. در این میان، اگر چه تاکنون خبر کاندیداتوری واعظی، آذری جهرمی و ربیعی در انتخابات تکذیب شده است اما نوبخت تاکنون واکنشی نشان نداده است.

در صورت اعلام رسمی کاندیداتوری‌ او این گمانه را که حسن روحانی، رئیس جمهور سابق به دنبال لیست‌دهی برای انتخابات است تقویت می‌کند.

در این میان، خبرگزاری فارس نام مجید انصاری، محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان و سهیلا جلودارزاده را نیز به عنوان افرادی که در انتخابات ثبت نام کرده اند آورده است؛ خبری که البته از سوی ایلنا تکذیب شد. این افراد در گفت و گو با این خبرگزاری اعلام کردند که در انتخابات مجلس ثبت نام نکرده‌اند.

اسامی برخی افراد شناخته شده در انتخابات مجلس

برخی چهره‌های نام آشنایی که برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند به شرح زیر است:

«سیدمحمود علوی»وزیر اطلاعات دولت روحانی و پسرش«سیدمحسن علوی»، «محمدباقر نوبخت»رئیس برنامه‌وبودجه دولت روحانی و «جمشید انصاری» هم در دولت روحانی بود که ثبت‌نام کرده است.

«علی مطهری»،«مهدی کوچک‌زاده»، «حسن قشقاوی»معاون سابق کنسولی وزارت خارجه،«کمال‌الدین پیرمؤذن» اصلاح‌طلب،«علاءالدین بروجردی» رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی، «علی عباسپور طهرانی»از نزدیکان جاسبی و مرحوم هاشمی رفسنجانی،«سیدجواد ساداتی‌نژاد» ، «حمیدرضا فولادگر»و«مسعود پزشکیان» نماینده اصلاح‌طلب فعلی مجلس از دیگر افرادی هستند که در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.

«سید حسین نقوی حسینی» نماینده سابق ورامین،«حسین مظفر» وزیر آموزش‌ و پرورش در دولت اصلاحات و نماینده مجلس نهم، «علی اسلامی‌پناه» استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و نماینده سابق جیرفت، «ضرغام صادقی»نماینده مجلس نهم و قائم‌مقام وزارت کار در دولت سیزدهم، «حمید رسایی» و «حسین طلا» از جمله این افراد هستند.

همچنین«غلامرضا تاج‌گردون» نماینده سابق گچساران، «محسن کوهکن» نماینده سابق لنجان، «عزت‌الله یوسفیان ملأ» نماینده سابق آمل، «محمدمهدی افتخاری» عضو فراکسیون امید مجلس دهم، «قدرتعلی حشمتیان» رئیس سابق خانه احزاب ایران، «منصور حقیقت‌پور» مشاور رئیس سابق مجلس، «اسماعیل دوستی» عضو سابق شورای شهر تهران و نماینده مجلس پنجم، «سکینه الماسی» عضو فراکسیون امید مجلس دهم، علی عباسپور طهرانی نماینده مجلس هشتم، کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مجلس نهم، «علی وقفچی» عضو فراکسیون امید مجلس دهم، «غلامرضا کاتب» نماینده سابق گرمسار، «فریده اولادقباد» عضو فراکسیون امید مجلس دهم از چهره‌های اصلاح‌طلب و نزدیک به علی لاریجانی هستند که وارد انتخابات شده‌اند.

منبع : روزنامه ستاره صبح و اقتصاد نیوز

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.